campus 010

Wat is Campus010?

Campus010 is een maatschappelijke organisatie die in nauwe samenwerking met scholen en partners uit de stad tijdens schoolvakanties én daarbuiten leerzame en inspirerende programma’s aanbiedt aan basisschoolkinderen in Rotterdam. Deze programma’s worden aangeboden op school of een locatie in de wijk en zijn gericht op talentenontwikkeling, vakoverstijgend leren en het opdoen van de 21e eeuwse vaardigheden.

Bij ons op Finlandia verzorgt Campus 010 zowel de vakantieactiviteiten op school en er wordt door juf Naomi, onze vaste leerkracht van Campus, met 16 kinderen gewerkt aan weerbaarheid, veerkracht, 21e eeuwse vaardigheden en voorbereiden voor de toekomst. Dit gebeurt in individuele lessen als in groepslessen.

EEN ZOMERVAKANTIE OM TE HERINNEREN!

Vlak voordat de zomervakantie eindigde,  is er nog een Zomercampus gedraaid Finlandia. Het was een heerlijke week met veel enthousiaste leerlingen tijdens de workshops! De zomervakantie is hiermee op een mooie manier afgesloten. De ervaringen van een aantal leerlingen zijn hieronder te lezen.

Metin is 7 jaar oud en doet mee aan de Zomercampus op de Finlandia. Dit is niet zijn eerste Campusweek, want hij heeft ook deelgenomen aan de Lentecampus op zijn school. Hij heeft het erg naar zijn zin tijdens het boetseren met klei. Trots laat hij zijn Campus-shirt en pet aan ons zien: ‘Kijk! Deze heb ik nieuw gekregen. Maar mijn shirt is wel een beetje vies door de klei…’ De leukste workshops vond hij Spaans, kleien en alle lessen waar hij heeft kunnen knutselen.