Schoolmaatschappelijk werk

Een kind kan niet lekker in z’n vel zitten, ouders kunnen te maken hebben met relatieproblemen, schulden of opvoedingsproblemen etc. Het schoolmaatschappelijk werk ondersteunt de school bij sociaal-emotionele problemen die het functioneren van een kind belemmeren. Het hoeft niet altijd te gaan om ernstige problemen; ook met alledaagse vragen als: ‘Waarom wil mijn kind niet luisteren?’ kunt u terecht bij de maatschappelijk werker van Finlandia. Vaak komen er onderwerpen aan de orde als de omgang met andere kinderen, pesten, bedplassen, faalangst, concentratieproblemen, etc. Alle gesprekken zijn vertrouwelijk en kosteloos. Mocht blijken dat een andere instantie u beter kan helpen, dan verwijst de maatschappelijk werker u door naar de juiste instelling.
Onze schoolmaatschappelijk werkster is mevrouw Rachida Tahiri