Voedingscoach

Een uitnodiging voor de voedingscoach,

hoe gaat dat?

Ook dit jaar is de voedingscoach weer op school aanwezig. Dit schooljaar is Jolande van Teeffelen onze voedingscoach. Zij zal steeds op de donderdag om de week aanwezig zijn.

Ieder jaar wordt er op school een Fittest gedaan. Tijdens deze test wordt het uithoudingsvermogen en motoriek van uw kind getest en daarnaast wordt uw kind gewogen en gemeten. Alle kinderen die wat zwaar zijn voor hun lengte worden uitgenodigd voor een gesprek bij de voedingscoach bij u op school. Ook de kinderen die net wat te licht zijn met hun gewicht worden uitgenodigd.

Bij de voedingscoach wordt dan nogmaals gewogen en gemeten. Deze keer wordt ook naar de bouw van het kind gekeken en daar wordt rekening mee gehouden. Ieder kind en ieder lichaam is anders. Als het nodig is, worden de eet- en beweeggewoonten besproken. De voedingscoach kan aan de hand daarvan persoonlijke tips geven om gezonder en fitter te worden! Vaak kunnen kleine simpele veranderingen in het dagelijkse eet- en beweegpatroon uw kind weer op een gezond gewicht krijgen.

Ook voor andere voedingsvragen kunt u bij de voedingscoach terecht. Bijvoorbeeld wanneer u twijfelt of uw kind voldoende eet en juist te dun is. Of als uw kind last heeft van diarree of verstopping. Neem gerust even contact op met de gymleraar zodat u een afspraak bij de voedingscoach kunt maken. De afspraak met de voedingscoach wordt vergoed vanuit de basisverzekering van uw kind.

Een gezond gewicht, gezond eten en goed bewegen is belangrijk. Uw kind kan zich dan beter ontwikkelen en concentreren. Goede eet- en beweeggewoonten kunnen zelfs invloed hebben op de stemming van een kind. Te veel suiker maakt een kind ongeduldig, druk en moe, terwijl vitamine en mineralen een kind positieve energie geven.